onsdag 1. juni 2011

Iris Germanica - Chanted

Denne Irisen en en av mine absolutt iris favoritter.
Den er ikke blant de høyeste, min er vel ca 30 cm høy,og ikke sprer den den så mye som jeg skulle ønske heller..
Er den ikke nydelig i sine blå,lilla,rosa og bruntoner.
Tar gjerne imot tips om det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt den.
Var akkurat ute i hagen og tittet,du verden som det siste regnet har satt fart på veksten.
I dag kom varmen også,så nå spretter vel knoppene ut i rekordfart . Lykke!!!

Ønsker dere flotte dager fremover





19 kommentarer:

  1. Så vakre bilder du tar!..hva skulle vi gjort uten alt det vakre naturen gir oss..:)
    Måtte solens varme stråler lyse på deg på denne fine dagen:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk.det var vakre ord <3

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder. Så spennende å se detaljene så nært. På det første bilde ditt ser det nesten ut som den er gullfarget i kantene.
    Ønsker deg en fin kveld! :)

    SvarSlett
  4. Ja, det er mange detaljer man går glipp av når man haster avsted både i hagen og i hverdagen

    SvarSlett
  5. Åhhh så flott!
    Kan jeg spørre hva slags kamera og linse du bruker?
    Nydelige bilder, synes det er så fint når du får med skinnet i blomstenes tekstur!

    SvarSlett
  6. Jeg har et canon 450d og bruker en macro linse som heter efs 60mm.

    Føler at det jeg snart må bytte, det blir ikke så bra som jeg vil...
    Men blir veldig glad for hyggelige tilbakemeldinger når jeg klarer å formidle noe med bildene mine

    SvarSlett
  7. Det med lys i bilder er VANSKELIG, de blir så fort "brent"(ser hvitt ut og fargen forsvinner)

    Prøv å ta bilder av snø,da forstår du hva jeg mener-HÅPLØST :-)

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av en nydelig blomst.
    Selv har jeg bare et par iris ger. foreløpig, men den er jo så staselig, så jeg kommer nok til å gå til anskaffelse av flere, jeg også :-)

    SvarSlett
  9. WOW ! For noen flotte bilder!
    Nyyydelig!
    Klem fra bestemor !

    SvarSlett
  10. Så nydelige bilder du har tatt, vakkert å se på.

    SvarSlett
  11. Så kjedelig med migrene :(

    PS Jeg har spart noen pionvalmuer til deg - står et brett med 6 stk her - kom innom når det passer ;)

    SvarSlett
  12. Du verda så LEKKER denne er!
    Iris er nydeleg, men som med rhododendronen er bløminga litt for fort overstått, dessverre.

    SvarSlett
  13. Fantastiske bilder av en vakker Iris!
    Ha en fin langhelg.

    SvarSlett
  14. Skjønne bilder av nydelig blomst...en blir så ydmyk av å se på alt det vakre som kommer fra naturen og det blir så forsterket av vakre nærbilder...

    Ha en nydelig helg

    SvarSlett
  15. Denne var helt skjønn! Jeg har ikke sett denne fargen før.. Jeg har en germanica selv, men den er kremgul..
    Jeg er imponert over bildene dine!!

    Ha en fin helg:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  16. Utrolig fin iris som du har fått fantastiske bilder av! Skjønner at du har noe annet enn mitt lille enkle kamera.
    Headeren din var også utrolig fin!

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  17. Så mange flotte ord,takk snille snille dere

    SvarSlett

Populære innlegg