tirsdag 31. mai 2011

Iris Germanica- Rabbit foot

Dette er en trofast tidlig blomstrende Iris som dukker opp i slutten av mai.
Den er nesten litt høstlig i fargen,gylden gul og bruntoner.
Er litt usikker på om jeg liker den,men den er ganske søt der den dukker opp så rolig opp grønne blader.Skriker ikke etter oppmerksomhet,men ikke kjedelig alikevel
Hva syns dere om den ?
Den er ikke blant de vanligste ,så den blir lagt merke til av de som er innom i hagen.
Er det noen samlere der ute som ikke har denne så kan jeg sende en rotbit .
Førstemann til mølla,har bare en rot å gi bort






4 kommentarer:

  1. Nydelig blomst synes jeg... Jeg har dessverre fått min hage rasert av kommunalt vann og avløp system. Det er mye som er ødelagt, og de har sletta. Men hele plenen må ordnes, og nye planter må i jord.. Men det blir nok ikke før til neste vår..

    Flott blogg du har! Og så bor du i verdens vakreste by..

    SvarSlett
  2. Å så kjipt!!!
    Okay,men da står du med blanke ark og....til neste år.
    Og du har rett.byen jeg bor er flott og øyene utenfor er lykken om sommeren

    SvarSlett
  3. Så nydelig blogg du har! Så mye flotte foto. Takk for at du vil følge min blogg. :) Jeg gleder meg til å følge din.
    Har du fortsatt Iris roten vil jeg gjerne ha den. Kan godt komme innom å hente den.

    SvarSlett
  4. En riktig så vakker kaninfot du har foreviget her synes jeg:) Jeg har også gul Iris, men ensfarget(vet ikke latinske navnet på den).

    Klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett

Populære innlegg