søndag 6. november 2011

Sliter om dagen...

For meg er høsten en tung og vanskelig tid.
Jeg føler at jeg ramler sammen,slik naturen gjør rundt meg.
Denne tomaten som jeg fant i hagen viser mye av det jeg føler...
Matt i farge,hår på leggene,burde vært hos frisøren,kanskje kjøpt noen nye klær ?..
Jeg føler meg litt bedre når snøen kommer,som gjemmer rotet og forfallet i hagen,som å lukke igjen en stor rote skuff...

Jeg VET det snart vil føles bedre, men disse dagene er tunge å komme igjennom.




Alt henger på halv tolv liksom...

11 kommentarer:

  1. Sender deg en god og varm høsthilsen og håper dagene snart blir lysere for deg:-)

    SvarSlett
  2. Det er noe med årstiden ja. At det er over. Håper følelsen slipper taket og at du får gleden og overskuddet tilbake. Snøen lar vente på seg, men den kommer sikkert ikke om så lenge. Blir litt lysere og triveligere ute da. Her merkes det veldig godt at mørketiden nærmer seg. Vi har hatt regn og tunge skyer lenge. Det gjør sitt til at dagene mangler det gode dagslyset.

    Tusen takk for kommentaren hos meg. Var utrolig spennende å lese om erfaringen med hvitløk. Det har jeg ikke hørt om før. Skal legge det på minnet og prøve. Hvitløk er altså en allsidig sak! Lillebror er bedre i øret sitt. Oppdaget i går kveld at han var rød inn mot øregangen. Han har rett og slett fått sår etter å klødd seg i øret. Var det som gjorde vondt og ikke ørebetennelse,, denne gangen :)
    Her skal jeg til med opplegg på første armen på strikkeprosjektet. Klem :)

    SvarSlett
  3. Ja det er litt tungt nå , jeg er enig med deg snøen gjør årstiden lysere og lettere .
    Klem Marit.

    SvarSlett
  4. Ja, denne tida er tung. Håra på leggene er det liksom ingen vits i å fjerne ;) (Likte den!) Jeg kjøpte meg et knallblått halstørkle her om dagen. Det kosta ikke mye, og hver gang jeg ser meg sjøl i speilet så er det iallefall en fin farge der!

    SvarSlett
  5. Du er ikke alene om å føles litt på vei inn i en tyngre årstid. Skal vi ta en tur til frisøren litt før det egentlig er helt krise, det var ikke så dumt tips. Ha i alle fall en så fin novemberuke som du kan :-))) Klem fra Grethe

    SvarSlett
  6. Flott illustrert. vet akkurat hvordan du har det. Måtte ta meg en shoppingrunde for å føle meg bedre selv, og det hjelper på :)

    Sånn sett skal det bli fint med snøen som lysner opp litt, selv om jeg ikke er så glad i den.

    Håper det blir lettere og lysere for deg snart ;)
    klem

    SvarSlett
  7. Tror jeg skal bestille en frisør time i morgen :-)
    Når håret er fikset.så må jeg vel også ta på meg litt sminke...skal jaggu ikke forundre meg om jeg barberer leggene også *smiler*

    Må innrømme at det føles litt ok at ikke alle digger høsten.

    Fin kveld til dere
    Tenn et lys for de dere tenker på

    SvarSlett
  8. Hallo kjæreste deg min bloggvenn!
    Tanken slo meg, her må det medisin til i form av noen oppmuntrende ord, slik som du også så ofte har servert meg i ord og bilder.

    Så var det det da, hvordan skal en klare å komme forbi den "tåka" som så grundig dekker til en selv med tunge tak og stunder? Slik at en slik medisin skal virke. Det var tusen kroner spørsmålet denne gangen.

    Er enig med deg i at dette på mange måter er en tung tid, det har jeg merket på mange måter også denne høsten. Men nå var det da ikke meg som skulle oppmuntres, det er lett å komme i de baner. Alt for lett. Kom til å tenke på gutten i denne sammenhengen, som kom til sin far og sa følgende:

    "Du e heilldig du pappa, som gifta dæ me a mamma. tænk på mæ du, som må finn mæ eit villt fræmment kvinnfolk."

    Kanskje ikke den beste og mest passende medisinen jeg fant frem denne gangen, men kanskje du drar litt på smilebåndet. Da har den helt sikkert hatt sin lille virkning uansett. Det meste må vi vel reparere selv med hva vi selv godtar av negative og positive input.

    Selv har jeg hatt stor nytte av å ta en dag om gangen og hatt i bakhodet at bekymringer og negative tanker er stort sett av liten nytte. Som regel er de helt uten grunn tatt frem, og av oss selv. Nå er målet mitt jula, og med den har erfaringene lært meg at når den er forbi, kommer lysere tider. Inne i oss og rundt oss. 62 års erfaring ligger til grunn for de erfaringene. Det får du ta som en garanti for min medisin. :) Men egentlig tror jeg du er fullt på høyde med mine meninger om den saken.

    Her i Trondheim har vi hatt dager som kanskje lettere tar frem det positive og fine med årstiden. Sommerlige dager slår til i mellom som får tankene om sommeren frem i oss. Håper dagene retter seg, slik at kursen stemmer bedre med dine ønsker om hvor den skal gå.

    Så håper jeg også at du kan tilgi meg for en noe sløv og ustabil tilstedeværelse i lengre tid. Noe som slett ikke har sin årsak i mine ønsker og lyster, men rett og slett av årsaker knyttet til helsa. Tankene er titt og ofte innom deg og så mange andre av de jeg har blitt så glad i gjennom bloggingen.

    Håper du i uka og ukene som kommer ser flere av alle de fine detaljene som viser seg for oss i denne tiden også, slik at "Sommerens sollyse dager" dukker mer og mer opp inne i deg. Det er greit å ha med seg i tankene da at hadde vi bare hatt de lyse dagene i livet, ville vi nok ikke ha satt så stor pris på dem.

    Ha det riktig godt, med deg selv og dine med en skikkelig godt ment klem fra 'n Karl!

    SvarSlett
  9. Du er absolutt ikke alene om denne følelsen, så jeg sender deg en varm klem og en utfordring:
    Når du får kommet deg avgårde til frisøren, unn deg en tur på cafe, et inspirerende blad eller kanskje et sprekt skjerf.
    Små ting kan gjøre store forskjeller!

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  10. Hei..) skjønner det ikke er festlig å føle det som du gjør nå.:) Det syntes i alle fall ikke på bildene dine ...De er like vakre som alltid, og jeg fatter ikke at du og jeg har samme kamera..))
    det er noe ekstra med det du tryller frem, selv om det er en sur gammel nyperose..))

    da satser vel du på at snøen snart er her...jeg syntes de grå dagene nå er helt ok, for da er det såpass mildt ute..og vinteren blir bitte litt kortere..))

    Dykk ned i bildemappene dine fra sommeren, bading med delfiner etc...vær i følelsen, kjenn hvor god den er i magen, og ta den frem i det grå triste været vi har nå..))

    Klem

    SvarSlett
  11. Takk søte dere

    I morgen skal jeg jobbe som frivillig på Bymisjonen. Etter en slik dag så skammer jeg meg når jeg klager på mine "plager"
    Jeg er rik for jeg er elsket,og har mange som bryr seg om meg.

    SvarSlett

Populære innlegg