mandag 14. juni 2010

Ikke bare regn som faller ned...

Vi bor i nærheten av sjøen,det er stort sett veldig positivt og flott,
men jeg må si som Odd Børresen at jeg HATER måker....
I hagen har vi mange flotte store trær,og det syns tydligvis måkene også,så vi har ikke bare kråkereir....måkene bor her også.
Kan dere tenke dere hvilke spetakkel det blir oppe i eikekronene??!!Og da hender det faktisk rett som det er at det faller ned noen små. I helgen har vi hatt 6 små nøster som har valset rundt og ropt etter mamman sin. Det har tydligvis vært små fra forskjellige reier for det har vært flere som har gaulet og skreket etter sine små.
Jeg må innrømme at de små er vakre,og mammahjertet mitt banker når jeg jager bort katter og andre store fugler,men jeg kan ikke si at jeg gleder meg så voldsomt til at de skal bli voksne og holde meg våkne om natten slik elleville russ gjør....



Nå har det kommet STORE nedbørsmengder i mange dager,men tempraturen har ikke vært så ille,så veksten har IKKE uteblitt....
Venter på litt opphold så jeg får gått ut og ryddet opp etter vær og vind. Jøss og hjælp så fort det blir overveldene og kaos i beddene,plenen er et kapittel for seg selv......annlegge eng?*smiler* Ser at det er bristeferdige knopper overalt,men nå er det bare blad og grønt som råder stort sett

8 kommentarer:

  1. Ja, er vel enig med deg her angående måkene, de er flotte å se på avstand og i et landskap med sjø passer de inn. Men, noen ganger hadde det vært all right å slippe dem, for å titte innom den "hatefulle Odd".

    Ha en fin dag og sommerlige tendenser fremover. Takk for serveringen denne gangen.

    SvarSlett
  2. Å bli angrepet av måker er heller ikke noe å spøke med.. *hmmmm* Nei, jeg liker ikke måker... masete.. *smiler*
    Her gror det også igjen. Tross vær og vind..
    Men det er vakkert om man tar litt nermere titt. Det ser i allefall vakkert ut hos deg. Fine bilder;O)
    Her regner det fortsatt... Men snart blir det så mye bedre !! ;O)))
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. Måker skaper sommerstemning da, synes en innlandskråke som meg..men joda, jeg har fått overdose til tider... Men disse små var jo utrolig skjønne da...:))

    Regn gjør godt for veksten, men jeg må nok ta en
    opprydningsrunde her og..i morgen kanskje..

    Kos deg i hagen..!!
    Hilsen Mariann

    SvarSlett
  4. Så utrolig vakre bilder du viser! Flink fotograf er du:o))
    Nei, for mye av det gode er regeltrett for mye. Jeg ville heller ikke ha likt måker rundt ørene til enhver tid! Men søt var'n, lille krabaten!
    Så vakre blomsterbilder. Spennende med alt som vokser og gror nå:o) Den fineste tiden på sommeren, spør du meg:o)
    Fin kveld til deg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. He-he.. ja, et kjent fenomen. Min mor bor i sentrum av Kristiansand, og har en bakhage som hvert år blir hjem for en eller annen måkeunge som ramler ned fra takene. Moren mater den der hele sommeren. Og det er jo greit. Men en må jo ha paraply for å gå ut i hagen, for ikke å bli anngrepet av moren.
    Men når de begynner å hoppe oppp trappa og inn i stua blir det litt mye.

    SvarSlett
  6. Hej!
    Tack för kommentar hos mig. Vilken fin blogg du har med toppenbilder:)
    Hälsningar Inger

    SvarSlett
  7. Du tar de skjønneste bilder og headeren din med de vakre sommerfuglene *sukk* det er SÅ vakkert!!
    Vet du jeg forbinder måkeskrik med sommer og båtliv, men tror jeg kan sammenlikne de måkeskrikene du hører med skjæreskrikene jeg hører... ikke vakker fuglesang det gitt... også gauler de på "feil" tid av døgnet...
    Men noen vakre bilder har du tatt av de søte små :))
    Ønsker deg en vidunderlig uke - og måtte du få rolige natterstimer :))
    Klem Lokki

    SvarSlett
  8. De er jo søte når de er små da, men jeg skjønner bekymringen for fremtiden. Her hos oss er det skjærene som regjerer, det er ikke mulig å forlate noe som ligner på spiselig på terrassen. Da er de der med en gang! Og de bråker noe helt forferdelig.

    Og når det gjelder små måkebarn - på jobben hos meg har vi for 2. året på rad blitt "foreldre" til 2 måkeunger. Vet ikke om det er det samme paret som har kommet igjen, men i helgen ble to små søte nøster klekket på taket som vi sitter og ser ut på i midten av bygget :-)

    SvarSlett

Populære innlegg